söndag 1 april 2012

TV-Trädgård

Under denna helg har det inte blivit något trädgårdsarbete. Vaknade lördag morgon med ett 5 cm snötäcke!
Det var ju inte så kul men det finns andra sätt att njuta av trädgård.....

Mannen ropade på mig och sa att vi missat ett trädgårdsprogram på TV:n...
Va??
Det är inte möjligt?
Kan det verkligen stämma?

Jopp, så var det...
Året i Trädgården på SVT2, inte så konstigt dock eftersom det sänds vid 4-tiden en vardag. Då jobbar jag fortfarande.

Tack Gode Gud för datorn :)
Så vi satte oss och tittade på 2 program och njöt av TRÄDGÅRD fast på annat sätt!

Jag har fullt sjå med att hålla koll på alla programmen så jag inte missar något. Det vore ju KATASTROF ; )

Att trädgård och odling har blivit viktigare i dagens samhälle märks tydligt....om inte annat på TV.

Trädgårdsprogram att hålla på minnet:

Trädgårdstoppen, TV8, söndagar
Trädgårdsonsdag, SVT, onsdagar
Året i trädgården SVT
Den njutbara trädgården, SVT
och snart börjar,
Trädgårdsdrömmar på TV4


Som sagt: Tack för WebTV  :)

 Lite bilder från min trädgård.....
                                                                  Potager!

Funkia och....? i lite skuggläge bakom min egen-murade mur! Den muren är jag grymt stolt över....

En av förra sommarens nya rabatter. Vill man få grönt på höjden supersnabbt kan jag varmt rekommendera Japansk Humle, den närmast trädet i bakgrunden. Den växte ofattbart snabbt när den väl kommit igång!

//Veronica

3 kommentarer:

  1. Tack för listan! Jag är urdålig på att komma ihåg vilka trädgårdsprogram som går var och när!! Nu ska jag roa mig med det från igår kväll och dom här på eftermiddagen har jag inte sett en enda gång - den kalla snöiga dagen är räddad!!!

    SvaraRadera
  2. Ja jag kikar också på året i trädgården på nätet. Snygg stenmur och snygga växter, det är nog en Rodgersia bakom funkian!

    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  3. Ja just det Ulrika så hette den..... när jag har bloggat ett år eller så ,kanske alla mina namnlösa växter fått namnen dokumenterade :)

    Kram

    SvaraRadera

Elegant Rose - Working In Background