söndag 20 maj 2012

Det är de små, små, detaljerna som gör é !

Idag har jag inte jobbat så hårt som jag brukar. ...

Vis, av era kommentarer så tog jag den sista dagen på helgen och gjorde inget "hårt" arbete alls.
Jag tog vattenslangen och vattnade i alla rabatter istället...
I lugn och ro!

Vad mycket man ser..När man tar sig tid att se :)

Växter man glömt bort sedan förra sommaren och som man inte har sett för man inte varit just där och rensat sedan det kommit upp!
Hur mycket det har vuxit sedan förra helgen.....
Hur underbart vackert det börjar bli och blomknoppar i alla olika varianter som kommit både här och där!
Vilka perenner som står för trångt och behöver delas och flyttas.
Och detaljer...........

Jag tycker att detaljer och prylar är viktigt för att det ska hända något i trädgården.

Som:

En rostig mjölkkanna i potatislandet

En avbruten spade

En spegel..(en bröllopsgåva som hamnade på hedersplats)

Mängder med vattenblänk.....

En Buddha ihop med ett mörkbladigt fläder, gör att flädern ser asiatiskt ut !!


En egen-tillverkad betongkruka
Hur som... det har varit en underbar helg!

I morgon ska jag flyga ner till Göteborg och jobba på mässan men SKA för första gången i mitt liv ta en tur till Botaniska :)

Kram


//Veronica





3 kommentarer:

  1. Kul med dina utsmyckningar av trädgården:) speciellt Buddhahuvudet är jättefint!
    Njut av Sommarvärmen!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Håller med dig ang detaljer av pynt i trädgården! Så fina detaljer du har! Den brutna spaden tycker jag har ett härligt symbolvärde;))))!/Anja

    SvaraRadera
  3. Exakt min syn på trädgård,spännande blickfång ,detaljer. Har med små meddelanden i formav stenar med text på eller en keramiksko i busken tex,mycket trevligt!

    SvaraRadera

Elegant Rose - Working In Background