lördag 3 november 2012

Vinpyssel ;)

Nu tror väl ni att jag dricker vin och pysslar!? Men nix! 

Jag är inte mycket för att pyssla men ibland så :) 

Igår klippte jag ner den sista vindruvan. Den hade vuxit sig upp till taket på huset.

Jag har fyra vinstockar men de tre andra hade redan mannen klippt ner tidigare.
Jag skulle rulla ihop dem för att ta med dem när jag ändå skulle till soptippen.

Men......

Känslan i dem fick mig att sluta och jag gjorde nåt vettigare av dem istället!
De var mjuka och böjliga. Perfekta till att göra en krans av.

Så himla perfekta var de att använda som kransmaterial så de hakade fast i varandra utan hjälp av ståltråd. Först gjorde jag en stomme.
Lindade hampasnöre runt.

Sen var det bara dekorationen kvar! 


Nu är det höst och det blev såklart höstpynt.
Några kottar
Fejkade äpplen
Bär från Hagtornshäcken
Voil´a! 


Oj, vad kransar jag kommer att göra varje höst framöver :) 

PS. Nu när jag har skrivit om höstpynt så passar jag på att länka den till Acchleja-Carros länksamling: ditt-basta-hostpynt. där finns massa trevligt höstpyssel :) DS.

//Veronica

6 kommentarer:

  1. Supersnygg! Så roligt med de små krullidutterna på vinrankorna. Nu ska jag kolla in mer höstpyssel, tack för tipset.

    SvaraRadera
  2. har också höstpysslat lite.Gjorde en dekoration i en stor keramik kruka och med en rostig stor krona.Det blev inte så tokigt.Din krans blev jättefin.Gillar de där krullisarna som sticker ut.Ha det fint

    SvaraRadera
  3. Duktigt! Va kreativ du är!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Ha ha nu är du fast i pysselträsket ;-) så kan det gå!När man väl hittar nått man klarar av utan att tappa tålamodet så :-)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  5. Vilken tur att de inte hamnade på soptippen! Blev ju superfint!
    Och tur att kreativiteten slår till ibland ;)
    Ha en go söndag!
    Kram Allis

    SvaraRadera
  6. Snyggt vin-pyssel! Riktigt inspirerande.
    Hej hopp!

    SvaraRadera

Elegant Rose - Working In Background