fredag 18 april 2014

Blooming Friday = Svart??

Jajamensan, nu biter vi ihop och "levererar" ;) 

Inga problem alls Hélena!
Självklart skriver vi om Svart...

...Ehhhh!??? 

Jo, det såklart,
Jag skulle kunna skriva om denna söta lilla violen, "Molly Sanderson"...
 ...men hur kul är det?

Den är inte utslagen ännu! 


Eller dessa mängder av Pionvallmo, Black Peony, 
som givetvis inte heller har något svart ännu

Men denna är ju rätt svart i varje fall!?
Black Lace
Men här är verkligen nånting som passar i dagens tema... ??
Svarta sorgkanter på naglarna?? 
Näe, vi pratar totalsvart :) 


Så här såg jag ut i går efter en dags härligt trädgårderande...
...Handskar? 
Näe, Jag har ett sjukt behov att känna jorden "på riktigt"!
Jag lovar att jag inte ser ut så på kontoret på tisdag ;)  

Och så var det, 
det där, 
med det svarta...

Jag väljer att visa några "svarta" bilder från förra säsongen istället! 
Ni ser väl det svarta i mina foton? 
Medge att de blir speciellt snygga i det svarta

Som när man var liten och målade med "kladdkritor" och sen täckte allt med svart vattenfärg ;) 
Underbart :D 

Hur andra tolkar "Svart" kan ni spana in hos Hélena

Önskar alla en härlig påskhelg och antagligen,
kommer ni att göra som jag:

Bli svart om händerna, med eller utan handskar :) 

Kram! 

//Veronica






16 kommentarer:

  1. Just nu så är det bara händerna som är svarta.Jo kom jag på har en liten viol i växthuset som är ganska mörk men inte svart.Dom svarta blommorna får vi nog vänta på ännu ett tag.
    Glad Påsk.

    SvaraRadera
  2. super smukt. og skønne fotos, jaaa hænderne bliver jo sorte...
    hav en dejlig påske og kik gerne forbi min have

    http://fastersnyttehave.blogspot.dk/

    SvaraRadera
  3. Mot svart lyser allt annat som vackrast! Också nariga händer.Hoppas ni får njuta i trädgården hela påsken och ha det riktigt bra :)

    SvaraRadera
  4. Vad menar du med att Molly Sanderson inte är kul? Hon kanske var en stor humorist, som du själv!! ;-)

    Ha det gott och Glädelig Påske!
    /Ruben

    SvaraRadera
  5. Vad trevligt skrivet! Ja, mina naglar ser inte ut som de på kontoret inte!

    SvaraRadera
  6. Här är handskarna svarta numera... ..räcker med all jord jag lyckas få in i dem och stövlarna. Fläderbilden så läcker!! Molly kanske inte ser så kul ut men man blir glad av hennes mörka lilla ansikte och väntan på att få se det.

    Ha en härlig Påsk! Kram, Carina

    SvaraRadera
  7. Härligt inlägg:) Jag funderade en stund på detta svarta tema:)
    Snyggt med svart kontrast.
    Ha en skön påsk
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Jo du, här är det också svarta händer - precis som det skall vara så här års:-)
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Om inte annat så såg ju jorden med sådderna svart ut!

    /Jenny

    Ps. Tror att jag lyckats lägga till en följare-knapp på min blogg.

    SvaraRadera
  10. Svarta naglar och händer. Det är precis så det ska vara! Ju svartare desto bättre tycker jag. :-)

    Ha en riktigt fin påskhelg

    SvaraRadera
  11. Jag ler stort när jag läser ditt inlägg och ser dina bilder. Violen - det fattar man ju redan nu att den , den är en riktigt fin en. Som borde bo här ju... Nåväl, mina händer undviker också handskar. De blir liggande. Handskarna alltså. Medan händerna far runt i jord och annat, går inte att undvika. De där med pastellkritor och färg... hade glömt det, men nu minns jag. Det var ju så kul!
    Härligt inlägg, tack, tack!
    GLAD PÅSK!
    önskar
    Katarina

    SvaraRadera
  12. Hahaha, Veronica! Underbart! Klart att händerna är svartast, ju! Ha en glad påsk! :) Mia

    SvaraRadera
  13. Tack för ett kul inlägg, dina fingrar och Black Lace är finast. Ha en god fortsättning på Påsken!

    SvaraRadera
  14. Vilka härliga svarta bilder! Den på Black lace är ju helt underbar! Jag längtar också till att bli svart om händerna i trädgården.=)

    Sv: Tack för dina fina ord hos mig, jätteroligt att du tycker om mina bilder!

    God fortsättning på påsken!

    SvaraRadera
  15. Hey! Someone in my Facebook group shared this
    website with us so I came to take a look. I'm definitely enjoying the information. I'm bookmarking and
    will be tweeting this to my followers! Superb blog and outstanding style and design.

    Here is my page ... car accident injury attorneys

    SvaraRadera

Elegant Rose - Working In Background