onsdag 8 oktober 2014

Dax att säga farväl... och - Syns snart!

Efter dagar med gråväder...

...regnigt och murrigt,
Så kom igen solen fram idag!

Skyndade mig hem från jobbet...
...hoppades att det skulle finnas en
endaste,
liten solstråle kvar!
Ville hem och njuta en stund
Och framför allt:

Den där Katsuran... doftar den? 

Nyinskaffad i våras,
väntar och väntar...

Näe, ingen doft alls!?

Har aldrig känt doften,
ser fram emot det!

Vill inte missa :) 

Ingen kvällssol fanns kvar men
det var ljust i varje fall...
...gick en runda, runt i det höstiga
Och faktiskt,
Det kom en tår eller två!

Eller, ganska så många faktiskt ;)

Blev ett avsked...
Avsked till denna säsong,
därute...
...i det mest ljuvliga!
Förutom familjen,
det viktigaste i mitt liv :)
Och nu ska vi ta en stunds paus ifrån varandra
En paus ifrån daglig kontakt

Nu får det vara som det är!
Jag känner mig ganska tillfreds med det! 
Och antagligen oxå trädgården,
Är säkert: Nöjd och Glad!
Inte bli "tuktad" under ett antal månader...
...få vara ifred
Och,

Hämta andan ;) 


//Veronica











8 kommentarer:

  1. Fina bilder! Min katsura doftar ingenting....hoppas eran gör det :)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  2. Lite vemodigt minst sagt, trädgården betyder mycket även för mig. Tiden går väldigt snabbt och nu får trädgården sin vila. Fortfarande fint hos dig, här ligger mycket platt nu efter ett fruktansvärt regnande.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Så vackert hos dig! Har aldrig känt doften av katsura. Funderar på om jag ska flytta en ros till helgen, annars blir det nog bara rensning och gräsklippning.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Jag hade en hängkatsura i min förra trädgård. Det där med att känna doften tyckte jag kunde skilja sig år från år men jag kände oftast den tydligast när bladen hade fallit till marken och vinden låg rätt. Hoppas du får känna den i framtiden, det doftar mycket gott! Kram Merja

    SvaraRadera
  5. Hösten är vemodig på det sättet. Det är så himla långt till våren.
    Skönt att det inte bara är jag som inte känner katsuradoften. Den lär dofta gott av nybakt. Den doften får jag ordna själv.

    SvaraRadera
  6. Alldeles underbara bilder!!! Men du, jag vet var man kan köpa ljuslyktor, varma sockor, vantar och mössa så du kan fortsätta vara ute i trädgården fast kylan och mörkret kommer. :)

    SvaraRadera
  7. Jag har också en Katsura som är nyplanterad i år. Jag är där och sniffar med jämna mellanrum, men än så länge ingen doft tyvärr.
    Jättefina bilder du visar!
    Kram Nora

    SvaraRadera
  8. Mycket fint i din trädgård trots höstens intrång. Förstår din sorg över det förgängliga. Känner det också så.
    Har tre katsuror men endast hängkatsuran doftar pepparkaka när frosten nupit lite i bladen. De andra två skiftar bara färg och får doft i undantagsfall.
    Kram från Törnrosa

    SvaraRadera

Elegant Rose - Working In Background