onsdag 14 juni 2017

En ouppnåelig dröm? Kanske, men: Tänk om...

... Tänk rätt :D 

2 gånger har jag planterat Blåregn!
Drömmen om en blommande Wisteria :)

Tänkte...
...hos mig överlever typ,
 Allt ;) 

Så varför inte ett Blåregn?
Och javisst,
har det kommit igång varje år:
Från roten!

Med andra ord har den aldrig blommat
Blir inte heller mer än några meter slingrande,
vackra blad!

För förra året så hittade jag Blåregnet som skulle vara fullt härdigt;
Blue Moon!
Skulle blomma fler gånger per säsong
och,
Javisst gjorde det...
...en sommar!

I år har det inte där heller kommit upp nånting!
Fortfarande bara 2 gamla slingrande tunna fjolårstammar :(
Ibland måste man erkänna sig
och,
faktiskt vara besegrad...
... Ge upp!

Nu njuter jag av mitt Gullregn istället!
Vad spelar det för roll att det är gult?

Jag Gillart! 

När jag flyttade hit var trädet 10 meter högt
och gav,
typ,
1000 blomklasar!
Underbart!

Men eftersom det är av den giftiga sorten
kapades trädet,
rakt av,
när första barnbarnet kom!

Ville ha koll på frö-hängena!
Nu beskär jag trädet hårt varje vårvinter!

Och,
trädet är mer en cool prydnad i trädgården än ett tokblommande träd,
men de som kommer
är minst lika ljuvliga som klasarna i ett;

Blåregn!

Fast gult :D 




 //Veronica

10 kommentarer:

  1. Hei. Drømmer om blomstrende Wisteria. Hadde min blåregn i 4 år. I år tok den kalde våren den. Sukk. Ønsker deg en fin tid i hagen.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal, bröt han upp med mig, gjorde jag allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskastare som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få tillbaka honom men jag är den typ som aldrig trodde att jag hade stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag Mailade stavningskanalen och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, kastade han stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 4 pm. Min ex ringde mig, jag var så förvånad, jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag vet som har ett förhållande problem, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningsgivaren som hjälpt mig med mitt eget problem. Email: drogunduspellcaster@gmail.com du kan maila honom om du behöver hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.

      1) Kärleksspell
      2) Lost Love Spells
      3) Skilsmässa Spells
      4) Äktenskapsstavar
      5) bindande stavning
      6) Breakup Spells
      7) Förvisa en tidigare älskare
      8.) Du vill vara befordrad på ditt kontor / Lotteri stavning
      9) vill tillfredsställa din älskare
      Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
      Genom drogunduspellcaster@gmail.com

      Radera
  2. Så trist att blåregnet inte vill blommar. Vårt blommar rikligt ju tuffare jag är mot det. För en vecka sedan satte jag en tiĺl men nu en vit. Hoppas att den ska trivas här��
    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  3. Till slut får man acceptera vad som är möjligt och inte, nu behöver du inte drömma om just blåregn längre. Blåregn är underbart men funkar inte här heller.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Gullregn är en läcker variant om än i annan färg. Varför göra det besvärligt för sig när det kan vara lätt? Jag ska pröva någon gång med blåregn - den som lever får se hur det går.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  5. Hej Veronica!
    Hade samma dröm, men fick gräva upp min som vissnade ner helt, förra året. I en förhoppning att det skulle vara lite liv kvar, fick den stå kvar, men den var stendöd. Fick ett tips av Anja om en härdig sort, så kanske gör jag ett nytt försök.
    Ha en fin helg /Marika

    SvaraRadera
  6. Har planterat blåregn här flera gånger, men eftersom dom vill ha mycket vatten så har jag inte lyckats. Det är ju inte så lämpligt att vrålvattna utmed husgrunden! Men just nu har jag en liten som jag fick som ett 2 dm högt skott. Den växer numera brevid ingången till kontoret i en stor pallkrage - och växer det gär den. Men blomma, nej du.....
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  7. Jag testade också flera blåregn inkl.den härdigare namnsorten 'Blue Moon' men de överlevde aldrig vintern :( Men så fick jag ett STORT blåregn av min man när jag fyllde 50, det var säkert 10 år gammalt och jättekraftigt, det hade varit jordslaget i en trädgård. Det planterades ut i april (väldigt milt väder) och det blommade i juni :) Det är nu enormt. Vi köpte efter några år på hösten ett riktigt stort o kraftigt vitt blåregn på rea och lät det stå inne på logen över vintern och planterade ut det tidigt på våren efter. Det växer och frodas men ännu inga blommor men jag hoppas på nästa år :) Jag har fått för mig att det är för små (tunna spö) som sälj och att det är bättre att ha dem i kruka tills de är kraftigare. Vårplantering är också att föredra enligt mina erfarenheter. Jag bor i zon 1 så det kan ju vara en förklaring till lyckat resultat också men det hade jag med de första också :) Testa får du se om det fungerar för dig med :) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  8. Hejsan Tjejen!
    Ansluter mig till Monnes rekommendation: Investera i ett stort ex!
    Min har jag haft i 15 år. Den har kämpat duktigt. I början såg det inte lovande ut. Det för ned till en liten pinne. Jag lotsades inte om det. Det störde inte, jag hade inte ont av det klena resultatet. Efter 5-6 år började det växa äntligen. För fem år sedan fick jag de första blommorna. I år, för första gången, kan jag glädja mig åt en riktig riklig blomning! Skulle jag vetet då, för 15 år sedan det jag vet idag skulle jag gjort så som Monnes man: Beställt ett ex som var mint 10 år gammalt.

    Kram på dig! Jag tror förresten att jag skaffar mig ett gullregn....-)
    /Anja

    SvaraRadera
  9. Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal, bröt han upp med mig, gjorde jag allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskastare som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få tillbaka honom men jag är den typ som aldrig trodde att jag hade stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag Mailade stavningskanalen och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, kastade han stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 4 pm. Min ex ringde mig, jag var så förvånad, jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag vet som har ett förhållande problem, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningsgivaren som hjälpt mig med mitt eget problem. Email: drogunduspellcaster@gmail.com du kan maila honom om du behöver hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.

    1) Kärleksspell
    2) Lost Love Spells
    3) Skilsmässa Spells
    4) Äktenskapsstavar
    5) bindande stavning
    6) Breakup Spells
    7) Förvisa en tidigare älskare
    8.) Du vill vara befordrad på ditt kontor / Lotteri stavning
    9) vill tillfredsställa din älskare
    Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
    Genom drogunduspellcaster@gmail.com

    SvaraRadera

Elegant Rose - Working In Background