måndag 18 september 2017

Inte Champangefrukost...

...men Good enough! 

Hösten kommer krypande,
och även fast jag egentligen,
inte,
är fullständigt överlycklig
att sommaren försvann i ett nafs!
Så är det nå´t med hösten!
Jag och trädgården går in i en annan fas, 
en lugn fas;
Good enough! Lixom!

Här kan jag  gå runt, 
utan krav, 
lite lugn...

...harmoni!
Vackra djupa färger som går rakt in i själen...
...lite överblommat, 
lite vilt,
men så himla skön stämning! 

Känslan av en Söndagsmorgon! 

Just nu känns det så :)

Men snart,
alldeles snart,

blir det högtryck igen,
mitt bland lågtrycken!

För då ska 100 dahlior upp,
tulpanlökar ner!
Krukor tömmas, 
växter skyddas!

Ja jösses! 
Men det är då och,
nu är nu och,
än så länge är det fortfarande känslan av en söndagsmorgon!

Skönt,
avslappnat,
lite lyxigt...
...och mustiga färger <3

Och jag njuter de stunder jag hinner vara därute! 
Kram


//Veronica 

7 kommentarer:

  1. Du beskriver det så fint. Hösten är en skön tid. Men ändå hektisk med lökar som ska upp och ner. Själv har jag inga dahlior ännu. Funderar varje år. Kanske blir det nästa år ...

    Kram Anita

    SvaraRadera
  2. Normalt gillar jag vekrligen hösten här på Gotland för att den är så lång, så solig och så mild - men i år är den hemsk! Allt regn som skulle kommit under våren och sommaren har kommit dom senaste veckorna, så nu börjar man faktiskt tröttna!! Man kan inte göra någonting ute och dom få dagarna när det är lite sol så är man tvungen att klippa gräset. Jag vill ut nu och plantera mina vårlökar och njuta av mina höstblommor.....
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  3. Hei Veronica. Høsten er en fin tid. Samtidig litt trist for sommeren er over, samtidig som vi kan få fine dager. Skal også plante vårløker, men venter litt til. Fin dag til deg.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvaraRadera
  4. Ja minsann det går fort nu speciellt när det regnar som det gör nu. Får inte en bild utan vattendroppar visst kan det vara fint men det är inte det jag vill ju.SÅ att gå och njuta på kolonin det blir det inte mycket av med. Fast det är skönt att se allt man klippt ner och hur ljust det blev det går åxå att njuta av
    Ha nu en fin mitt i veckan
    Kram Meta

    SvaraRadera
  5. Hösten är en tid när man får lite lugn och ro som du säger känslan av en söndagsmorgon.Du har så fint i din trädgård så du har mycket att njuta av ännu.Härligt är det ändå när man får plantera vårlökar under hösten och tänka lite grann på våren.Ha det gott/Margareta

    SvaraRadera
  6. Hejsan Veronica!
    Din höstmorgon låter som poesi. Roligt när trädgården får leva upp till fina färger och lugn och harmoni. Min höstmorgon har dränkts av allt regnande och brist på sol. Inte roligt alls att gå trädgårdsrunda. Det riktigt lyser överallt: KRAV! RENSA!
    Men, kanske får jag uppleva EN sommar till innan jag ligger med näsan i vädret.
    Dock är det riktigt skönt att läsa ditt inlägg så full av positiva vibbar :-)!

    Kram,Anja

    SvaraRadera
  7. Skal også plante vårløker, men venter litt til. Fin dag til deg.


    เกย์ไทย

    SvaraRadera

Elegant Rose - Working In Background