lördag 7 april 2018

Vissa dagar...

... är helt enkelt bara bättre än andra! 


I dag var det en sån dag :)

Alltså,
det kändes verkligen bara;
Woow, lixom! 

Kändes i hela kroppen att; VÅREN är här!!

Inte en speciellt varm dag
inte en speciellt solig dag
men ändå...
..något alldeles speciellt!


En korvdag helt enkelt :) 
I dag blev området runt orangeriet vårpimpat!
Krattade gruset,
planterade lite violer och tusensköna i plåtlådorna...
...tog fram Änglakören
Och,
brandtunnan/sprutan som vi fyndade på en loppis i höstas fick sin plats!
Bakom orangeriet ligger Woodlandet
Inte mycket till woodland nu,
men,
nu syns vad som i senare under säsongen,
nästan göms under det gröna...
...???  ; ) 

Och oxå att det är en"stumpery garden"
 Nu är dagen slut men i morgon är en ny, lite varmare vårdag och fasiken...
...jag längtar redan!!

Läs om vad andra bloggare gör den här helgen: TrädgårdsFägring! 


 //Veronica

12 kommentarer:

  1. Jag ser inte en gnutta snö där hos er! Bor vi på samma planet?
    De enda som tror att det är vår här är fåglarna som tutar i kapp i buskarna ovanför det hårda vita skal som täcker stora delar av dalen fortfarande...
    Får njuta av dina bilder i stället. Kanonförkyld efter möte med giftiga barnbarn på Gotland så jag tar det lugnt med gott samvete.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja nog ser det ut som om våren kommit till dig. Här går det sakta men framåt går det, tjälen är envis i år.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Ett hoppingivande inlägg:-)! Undrar om inte alla dagar känns lite speciella just nu och ett tag framöver - så som vi har längtat efter att få sätta igång!
    Hoppas att frostnätterna är ett minne blott fram till julen!
    Kram och ha det myspys!
    /Anja

    SvaraRadera
  4. Hej Veronica!
    Härligt att vara igång, så fint du fixat. Jag var lite för ivrig och planterade penséer i en kruka, men det blev kallt på natten, så nu är de ett minne blott. Kanske väntar jag lite till.
    Ha det fint /Marika

    SvaraRadera
  5. Vilken dag! Med korv och allt. Gillar verkligen loppisfyndet. Snyggt! Och plåtlådorna ... ni har så himla mycket fint. Dom blev väldigt fina med penséerna. Måste säga att jag är rätt mycket avis på dig som kan vara ute och pyssla i trädgården. Här ligger fortfarande snön precis överallt. Eller snön ... tjock is är det. Var ute och kände på den och den är som sten. Skulle jag inte ha mina frösådder och mitt uterum skulle jag bli galen. Men ... jag har ju å andra sidan mitt kvar :)

    Hoppas ni får en lika fin dag idag i trädgården. Här regnar det just nu men det betyder ju inte att det gör det hos dig.

    Kram Anita

    SvaraRadera
  6. Åhh så mycket fint hos dig - älskar dina plåtlådor, precis i min stil ! Härligt med korvdag i trädgården, visst njuter man nu när man har kommit igång igen - är som en dröm som man knappt tror är sann. Skall bli kul att följa din trädgård i sommar - tror jag kommer att få massor av inspiration !!
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  7. Du har verkligen en förmåga att beskriva precis hur det känns när våren spritter i kroppen! Jag sitter här och småler igenkännande. Fint med plåtlådor och rost.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  8. Tack för att du så härligt beskriver just det som jag tänkt njuta av under helgen som gick. Nu kan jag låtsas att jag också gjorde det.
    Gillar dina rostiga lådor. Skarpt!

    SvaraRadera
  9. Mmm... trodde bara det var här på västkusten man toppade korven och moset med en rejäl klick växtkust :)) Visst var det en njutbar helg och mycket blev gjort. Men födelsedagsfirande gjorde att söndag blev matlagningsdag snarare än sköna-trädgårdsdag jaja livet är så ibland.

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  10. Ja visst är det härligt att våren äntligen är här! Plösligt finns det ju massor av roliga saker att göra ute. Svårt att veta i vilken ände man ska börja bara! :-)
    Önskar dig en skön trädgårdshelg med varm vårsol!
    Eva, Tinibelli

    SvaraRadera
  11. Att ha en trädgård är ren och skär lycka året om, men lite extra lycklig blir man ju så här års när man kan vara ute och bara njuta :-)
    Kram Nora

    SvaraRadera
  12. Great article..I am looking so forward to your blogcomment and
    I love your page on your post.. That is so pretty..
    หนังออนไลน์

    SvaraRadera

Elegant Rose - Working In Background